/Citroën C3 doet het goed in Nederland
Citroën C3

Citroën C3 doet het goed in Nederland

Een van de populairste auto’s van het moment – ook in de private lease – is de Citroën C3. Maar dan moet je wel tegen keuzestress kunnen.

De nieuwe Citroën C3 is nu zo’n 1,5 jaar op de markt en is in die tijd zo’n 300.000 keer verkocht. Wereldwijd wel te verstaan. In Nederland doet de compacte Fransman het ook uitstekend, getuige de bijna 5.700 verkochte exemplaren in het afgelopen jaar. Daarmee is de C3 het best verkopende model van Citroën.

Airbumps

De C3 is onder meer populair vanwege z’n opvallende voorkomen. Om te beginnen kun je kiezen voor de zogenaamde ‘Airbumps’ aan de zijkant van de auto. Volgens Citroën bestelt 55 procent van de klanten deze ‘stootkussens’. Ook is de auto in liefst 36 kleurencombinaties te bestellen. Bijna 2 op de 3 kopers kiest voor deze optie. En dan bestelt 30 procent ook nog eens een gekleurd interieur.

Vier edities

Nog meer cijfers van Citroën. De C3 is leverbaar in 4 edities; als Live, Feel, Shine en Special. Liefst 45 procent kiest voor de meest luxe versie; de ‘Special’. Bij Citroën Private Lease start de C3 nu bij 245 euro per maand. Dan rijd je in de ‘Live’. Het maandbedrag loopt op tot 315 euro voor de overcomplete ‘Special’.